شناسه خبر : 110287
شنبه 15 ارديبهشت 1403 , 19:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماجرای اولین اشک یک بچه‌پولدار شمرونی برای امام حسین(ع)/فیلم

رزمنده دوران دفاع مقدس روایت کرد؛

بسیجی شهید «محسن چراغی» یکی از کبوترهای خونین‌بالی است که علی‌رغم تمکن مالی بالا، پا روی مال دنیا گذاشت و به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفت و در آن‌جا زمانی که در مجلس روضه متحول شد، از خدا خواست تا شهادت را روزی او کند.

به گزارش دفاع‌پرس، روزگاری در این مرز و بوم مردانی می‌زیستند که برای جهاد در راه خدا، از نه‌تنها از همه دارایی‌های خود گذشتند؛ بلکه از همه دنیا دل بریدند و به قربان‌گاه عشق رفته و خونین‌بال سوی معشوق خود پرگشودند.

بسیجی شهید «محسن چراغی» یکی از همین کبوترهای خونین‌بالی است که علی‌رغم تمکن مالی بالا، پا روی مال دنیا گذاشت و به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفت و در آن‌جا زمانی که در مجلس روضه متحول شد، از خدا خواست تا شهادت را نصیب او کند.

اولین اشک یک بچه‌پولدار شمرونی برای امام حسین (ع)+ فیلم

«احمد پایدار» از رزمندگان گردان «انصارالرسول (ص)» در دوران دفاع مقدس، در گفت‌وگو با دفاع‌پرس، به خاطره‌ای از تحول شهید «محسن چراغی» اشاره کرد و اظهار داشت: قبل از مرحله دوم عملیات «کربلای پنج» وقتی در کرخه حضور داشتیم، یکی از رزمندگان به‌نام «محسن چراغی» که از اهالی شمیران و بسیار مومن و از لحاظ مالی نیز بسیار متنول بود، اولین‌باری بود که به جبهه می‌آمد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: یک شب که ما در حسینیه کرخه روضه خواندیم و حال و هوای عجیب و غریبی شده بود. او درحالی که به چادر من آمده بود و روضه همچنان ادامه داشت، بسیار گریه کرد. وقتی آرام شد، گفت که من اولین‌بار در عمرم است که دارم در مجلس روضه گریه می‌کنم و از امام حسین (ع) خواسته‌ام که شهید شوم، تا این‌که به منطقه رفت و در همان عملیات «کربلای پنج» به شهادت رسید.

«پایدار» به روایت صبر زینبی مادر شهید چراغی اشاره و تصریح کرد: زمانی که ما رفتیم تا به مادر شهید چراغی، شهادت فرزندش را تسلیت بگوییم، در حالی که پیکر او هنوز بازنگشته بود، گفت که «تسلیت ندارد؛ ما چیزی که در راه امام حسین (ع) داده‌ایم، ارزش آن خیلی برای ما بالاتر است». وقتی که دعا کردیم تا پیکر او برگردد هم گفت که «همچین دعایی را نکنید؛ چراکه او الان در کنار حضرت زهرا (س) است و من هم هیچ غصه‌ای ندارم. خدا یک امانتی را به ما داد و خودش از ما گرفت؛ ما راضی هستیم به رضای خدا».

download

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi